رزمندگان جوان

رزمندگان جوان
به عشق حسین (ع) دفاع همچنان باقی است ...

رسانه های آمریکایی نوشتند: نوآوران رسانه ای در "بی‌بی‌جی" (هیئت مدیره پخش برنامه‌های رادیو تلویزیونی آمریکا)، بزرگترین پروژه مشارکتی با عنوان "تسلیحات کشتار موسی" (Weapons of Mouse Destruction) علیه سانسور در اینترنت را ایجاد کرده اند، اما این تله موش که قرار بود در دل مقامات ایرانی هراس ایجاد کند تبدیل به یک رسوایی مالی گران‌قیمت شد که به زحمت بیننده، یا هر گونه ترافیک اینترنتی یا توجهی را به سوی خود جلب می کند.

تنها کسانی که باید به این مسئله توجه کنند مالیات دهندگان آمریکایی هستند. ایده پروژه از سوی سازندگان برنامه تلویزیونی صدای آمریکا با عنوان "پارازیت" مطرح شد و مشاورینی که از سوی بی بی جی استخدام شدند آن را با پول مالیات دهندگان اجرا کردند.

این پروژه مصداق دور ریختن پول است. این پول به بی بی جی داده شد و با آن نیز سایتی ایجاد شد که در آن چند ده عکس، بدون هیچ تاثیر خاصی گذاشته شد.

این سایت حاوی گالری عکس هایی است که کاربران روی آن قرار داده اند و در نگاه اول به نظر تعداد آنها بسیار زیاد است اما وقتی بیشتر دقت می کنیم متوجه می شویم که این عکس ها مرتبا تکرار می شوند. روی نرم افزار آی‌فون تنها 27 عکس به اشتراک گذاشته شده است. صفحه "فیس بوک" آن نیز 777 "لایک" خورده است.

جدیدترین نظرات روی صفحه فیس بوک مربوط به اول آوریل می شود. از آن تاریخ به بعد، هیچ نظری ارسال نشده است.

برای دیدن نظرات روی صفحه فیس بوک، باید به ماه مارس برگردیم. در 9 مارس چند نظر هست که به وضوح از سوی کارکنان بی بی جی است اما بهترین و خنده دارترین آنها از شخصی به نام "نیلو سلیمانی" در تاریخ 10 مارس است: "ببخشید. من یه خورده دیر متوجه می شم. چرا نابودی "موس". من نمی فهمم. موش ها هم جاندار هستند. من اصلا موافق نه به نابودی هستم."

حق با نیلوست. در جولای 17 نفر روی صفحه فیس بوک لایک زده و فقط 56 نفر روی آن نظرات خود را نوشتند. نرم افزار آی‌فون این پروژه که بدون شک تولید آن هزینه های گزافی داشته نیز وضع بهتری ندارد. به نظر می رسد که پروژه از سوی کارشناسان رسانه مورد غفلت قرار گرفته است، آنها وعده هایی داده، پول مالیات دهندگان را خرج کرده و حقوق های کلان خود را دریافت می کنند. این روش، روالی است که این روزها در بی بی جی متداول است.

برای اینکه میزان موفقیت این پروژه را متوجه شویم، در اینجا اهدافی که کارشناسان بی بی جی برای این پروژه عنوان کرده اند را با هم مرور می کنیم:

1. این پروژه بزرگترین پروژه ای است که تاکنون برای مقابله با سانسور اینترنت راه اندازی شده است. ماموریت ما ساده است: استفاده از هنر به عنوان وسیله ای برای افزایش آگاهی نسبت به سانسور دولتی در اینترنت؛ اپیدمی‌ای که روی زندگی میلیون ها نفر در سرتاسر جهان تاثیر می گذارد.

2. ما از مردم در اقصی نقاط جهان می خواهیم تا از عکس هایشان به عنوان نمادی از همبستگی استفاده کرده و شجاعانه علیه سانسور اینترنت نظر دهند. با کمک جامعه جهانی، ما قدرت این را داریم که این پروژه هنری را تبدیل به یک جنبش جهانی کنیم تا بر زندگی میلیون ها نفر تاثیرگذار باشد.

این گزارش می افزاید: عملکرد اصلی پخش بین المللی آمریکا؛ یعنی جایی که بی بی جی می تواند تغییری ایجاد کند، اخبار تلویزیونی و رادیویی است. ابزارهای جدید رسانه‌ها می‌توانند به منظور تکمیل فعالیت ها به کار گرفته شوند، اما کاری که بی بی جی انجام می دهد نابودی مزیت رقابتی خود در عوض استخدام پیمانکاران و مشاوران خصوصی بیشتر است. برخی از آنها، سفارش های سالیانه معادل 400 هزار دلار دارند. همچنین بسیاری از آنها با هزینه دولت به بارسلونا، لندن، پراگ و سایر مناطق سفر می کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

[ جمعه 10 شهريور 1391برچسب:, ] [ 17:57 ] [ عاشقان راه ولایت ] [ ]
درباره سايت

اگر بندبند استخوان‌هایمان را جدا سازند، اگر سرمان را بالای دار برند، اگر زنده زنده در شعله‏‌هاى آتشمان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستی‌مان را در جلوى دیدگانمان به اسارت و غارت برند، هرگز امان‌نامه کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم ...
آخرين مطالب
شهادت نامه
امکانات وب

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 439
بازدید کل : 15716
تعداد مطالب : 165
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1